ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management, TQM) είναι μια φιλοσοφία διοίκησης η οποία πρεσβεύει ότι η ποιότητα είναι ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων μελών και όλων των λειτουργιών μέσα στον οργανισμό. Υποστηρίζει ότι η επίτευξη του ελέγχου ποιότητας είναι αυτοσκοπός και αναμένεται από οποιονδήποτε να συμβάλλει στην συνολική βελτίωση της ποιότητας. Η Δ.Ο.Π. μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ένα σύγχρονο «μοντέλο διοίκησης», που η επιτυχία του εξαρτάται από την αποτελεσματικότερη επίτευξη του άριστου συνδυασμού όλων των συντελεστών της παραγωγής που συμμετέχουν σε μια επιχείρηση.
Για την επιτυχία της εφαρμογής της ΔΟΠ υπάρχουν 3 βασικές συνιστώσες: (συμπεριλαμβανομένου πάντα της επικοινωνίας και της κουλτούρας):
1.ένα τεκμηριωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας
2.τεχνικές και εργαλεία διαχείρισης ποιότητας
3.ομαδική εργασία και άτομα.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να εφαρμόζουντις αρχές και έννοιες που συνδέονται με μια προσέγγιση ΔΟΠ στη διαχείριση επιχειρήσεων και οργανισμών παραγωγής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών.
- Να αναλύουν την επίδραση των προτύπων στην ΔΟΠ
- Να κατανοούν τις διαφορετικές φιλοσοφίες ΔΟΠ, με στόχο την καλύτερη αξιολόγηση της εφαρμογής προγραμμάτων ΔΟΠ.
- Να αντιλαμβάνονται την σημασία και την συνδυαστική δυναμική των εννοιών :πελάτης, υπηρεσία, ομαδικό πνεύμα.
- Να χρησιμοποιούν καινοτόμα εργαλεία ΔΟΠ.
- Να αξιολογούν τα εφαρμοζόμενα συστήματα ποιότητας.
- Να συγκροτούν ομάδες οι οποίες με την χρήση των κατάλληλων εργαλείων διοίκησης ποιότητας να στοχεύουν στην βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας.
- Να αξιολογούν την υφιστάμενη κατάσταση της επιχείρησης με βάση πρότυπα ISO.
- Να αναπτύσσουν μία στρατηγική συνολικά για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε μία επιχείρηση.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στην έννοια της ποιότητας (ιστορική αναδρομή, διαστάσεις ποιότητας κλπ).
- Βασικές αρχές και αξιώματα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
- Οι πολιτικές ποιότητας.
- Η έννοια του κόστους ποιότητας – σύγχρονες μέθοδοι αποτίμησής του.
- Μοντέλα Διοίκησης Ολικής Ποιότητα και τα Βραβεία Ποιότητας.
- Ανάπτυξη Λειτουργίας Ποιότητας, Έλεγχος Ανταγωνιστικότητας με Χρήση Δεικτών (Benchmarking).
- Πρότυπα και πιστοποίηση.
- Έλεγχος ανταγωνιστικότητας και Αξιολόγηση επιδόσεων.
- Ανθρώπινο δυναμικό.
- Πελάτες και δείκτης ικανοποίησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
- Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: ερωτήσεις κρίσεως
- Ατομική εργασία
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Λαλούμης Δημήτρης, Κατσώνη Βίκυ (2010), Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Εφαρμογή στον Τουρισμό, εκδ. Σταμούλη, Αθήνα.
- Γιαννοπούλου Γεωργία (2004), Η Ολική Ποιότητα στον Τουρισμό, εκδ Ίων, Αθήνα
- Καμπουρίδης Γ. (2001), Η Στρατηγική της ποιότητας και η Ελληνική Μικρομεσαία Επιχείρηση, εκδ. Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2001.
- Κέφης Ν.Β. (2005), Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Θεωρία και Πρότυπα, εκδ. Κριτική, Αθηνα.
- Ζαβλανός Μ. (2006), Η ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα, Εκδ Σταμούλη, Αθήνα
- Μπουραντάς Δ.& Παπαλεξανδρή Ν. (2002), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων,Εκδόσεις: Μπένου
- Fitz-Enz, J. (2001), The ROI of Human Capital: Measuring the Economic Value of Employee Performance, AMACOM, New York.
- Kotler, P., Keller, K. (2006), Marketing Management, Pearson/Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
- Gower, D. (2000) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Εκδόσεις Ελλην, Αθήνα.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Τουριστική Επιστημονική Επιθεώρηση
- Τουριστικά Θέματα
- Annals of Tourism Research
- European Journal of Tourism Research
- International Journal of Applied Sciences in Tourism
- Journal of Business Research
- Journal of Tourism Research