ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα αποτελεί το βασικό μάθημα σχετικά με την άσκηση επικοινωνιακής πολιτικής στις επιχειρήσεις και ειδικά στις τουριστικές επιχειρήσεις.
Σκοπός του μαθήματος είναι να μπορέσει ο σπουδαστής να γνωρίσει τις δραστηριότητες των στελεχών του Τουριστικού κλάδου και να κατανοήσει τη σπουδαιότητα του ρόλου της επικοινωνίας στα πλαίσια των σύγχρονων τουριστικών επιχειρήσεων.
Στόχο του μαθήματος αποτελεί:
- η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της επικοινωνιακής πολιτικής για τη λειτουργία των επιχειρήσεων, με έμφαση στις επικοινωνιακές δεξιότητες των στελεχών των τουριστικών επιχειρήσεων.
- η κατανόηση της σημασίας της επικοινωνίας ως γνωστικό αντικείμενο που αφορά τις δημόσιες σχέσεις,, το management, τη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, το marketing, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τις νέες τεχνολογίες.
- η κατανόηση από τους σπουδαστές των επικοινωνιακών δεξιοτήτων που πρέπει να κατέχουν τα στελέχη των τουριστικών επιχειρήσεων.
- η κατανόηση από τους σπουδαστές του ρόλου και της σημασίας της ολοκληρωμένης επικοινωνίας στη στρατηγική των επιχειρήσεων
- η κατανόηση της θεωρίας και η χρήση των μεθόδων και τεχνικών της επικοινωνίας που απαιτούνται για την προώθηση των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών κάθε τύπου επιχείρησης, με έμφαση στις τουριστικές επιχειρήσεις.
- η δυνατότητα ανάπτυξης μιας στρατηγικής επικοινωνιακής πολιτικής.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη Εργασία
- Ομαδική Εργασία
- Λήψη Αποφάσεων
- Προσαρμογή των παρεχομένων γνώσεων στις σύγχρονες τουριστικές εξελίξεις
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Παραγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος
- Έννοια της Επικοινωνίας
- Διαδικασία της επικοινωνίας.
- Επικοινωνία και άλλες παρεμφερείς λειτουργίες.
- Η επικοινωνία στα πλαίσια των δημοσίων σχέσεων.
- Μέσα και τεχνικές επικοινωνίας (Οπτικά-Ακουστικά-Οπτικοακουστικά-Μη λεκτικά).
- Προϋποθέσεις Επικοινωνίας.
- Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
- Επικοινωνία και κοινωνικά δίκτυα.
- Ορολογία και έννοιες των επαγγελματικών δεξιοτήτων.
- Κατηγορίες και ομαδοποιήσεις δεξιοτήτων με βάση την έρευνα διεθνώς.
- Τουριστικές επιχειρήσεις, οργανισμοί και ζητούμενες επαγγελματικές δεξιότητες.
- Διεθνείς πρακτικές , εκπαιδευτικά συστήματα και επαγγελματικές δεξιότητες.
- Τρόποι και μέθοδοι ανάπτυξης δεξιοτήτων.
- Η επικοινωνία στις επιχειρήσεις.
- Η επικοινωνία στις τουριστικές επιχειρήσεις.
- Ανθρώπινο δυναμικό του Τουρισμού.
- Έμφυτες και επίκτητες δεξιότητες των στελεχών του Τουριστικού κλάδου.
Εκπαίδευση των στελεχών των Τουριστικών επιχειρήσεων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
- Θεωρητικό Μέρος: (70%) Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
-Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
-Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
-Επίλυση Προβλημάτων - Ομαδική/Ατομική Εργασία (30%)
Παρουσιάσεις με powerpoint
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Λύτρας Περικλής, Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία στον Τουρισμό, εκδ. Interbooks.
- Μαγνήσαλης Κώστας, Δημόσιες Σχέσεις. Θεωρία και Τεχνική των Σχέσεων με το Κοινό, εκδ. Interbooks.
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά
- Journal of Travel Research
- Journal of Hospitality and Tourism Management